ÜNİVERSİTE
ÜNİVERSİTE
İDARİ BİRİMLER
a) YÖRE İNDİRİMİNDEN YARARLANMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİYOR?
İlgili Burs Maddesine Göre;
Üniversiteye YKS sınavı ile ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerden Büyükçekmece, Çatalca, Beylikdüzü, Silivri ve Esenyurt ilçelerindeki bir liseden mezun olan veya bu ilçelerde kendisi ya da ailesinin en az üç (3) yıldır ikamet ettiğini tarihçeli yerleşim yeri belgesi ile belgeleyen ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı yerleştirme sonuçlarına göre İstanbul Arel Üniversitesi LİSANS bölümlerinde ilk 5 tercihinde öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilere ödemeleri gereken öğretim ücretine %10 oranında indirim uygulanır.
Bu burs karşılıksız olup, öğrencinin kayıtlı olduğu lisans programının normal öğrenim süresi boyunca uygulanır, öğrencinin ikameti sonraki yıllar değişse bile indirim hakkı devam eder.
Bu burstan yararlanmak için gerekli olan evraklar;
• Büyükçekmece, Çatalca, Beylikdüzü, Silivri ve Esenyurt ilçelerindeki liseden alınmış diploma belgesi ya da Büyükçekmece, Çatalca, Beylikdüzü, Silivri ve Esenyurt ilçelerinde kendisi veya ailesinin en az 3 (üç) yıldır ikamet ettiğine dair belge.
• Arel Üniversitesini İlk beş sırada tercih ettiğine dair belge.
b) KARDEŞ VE AİLE İNDİRİMİNDEN YARARLANMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİYOR?
İlgili Burs Maddesine Göre;
Üniversiteye kayıt yaptıran her bir kardeşe ödemeleri gereken öğretim ücretinin %10’u oranında indirim uygulanır.
Bu indirimden yalnızca anne ve/veya babası aynı kişi olanlar ile yasal olarak evlat edinilmiş çocuklar yararlanır.
Bu burs karşılıksız olup, her bir kardeş için öğrencinin kayıtlı olduğu önlisans/lisans programının normal öğrenim süresi boyunca uygulanır. Kardeş indiriminin uygulanması için kardeşlerin aktif öğrenci olması gerekir.
Öğrencinin, anne ve/veya babası ile aynı anda aktif öğrenci olması durumunda veya eşlerin aynı anda aktif öğrenci olması durumunda öğrenciye, anne ve/veya babaya, eşlere de bu indirim uygulanır.
Bu burstan yararlanmak için gerekli olan evraklar;
• Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği: Tüm aile bireylerini göstermesi gerekir. (Tüm kardeşlerin gözükeceği şekilde, sadece anne veya babanın e-Devlet sayfasından alınmalıdır.)
• Kardeşlerin öğrenci belgesi.
c) KURUM İNDİRİMİNDEN YARARLANMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİYOR?
İlgili Burs Maddesine Göre;
İstanbul Arel Üniversitesi veya Arel Eğitim Kurumları tam zamanlı çalışanları ile bunların çocuk, eş, anne, baba ve kardeşine çalıştığı süre boyunca %50 oranında indirim uygulanır.
Ayrıca, a) Arel liselerinden, b) İstanbul Arel Üniversitesi Meslek Yüksekokulundan, c) İstanbul Arel Üniversitesi lisans programlarından, mezun olanlardan bir üst öğrenim derecesi için kayıt yaptıranlara %50 oranında kurum indirimi uygulanır. Doktora programlarında bu indirim uygulanmaz.
Protokol ile kurumsal anlaşma yapılan kurum veya kuruluşlara uygulanacak burs ve indirimler Mütevelli Heyeti Yürütme Kurulu tarafından belirlenir.
Kurum İndirimi öğrencinin kayıtlı olduğu önlisans/lisans/yüksek lisans programının normal öğrenim süresi boyunca uygulanır.
Bu burstan yararlanmak için gerekli olan evraklar;
• Kendisine, eşine, 1inci veya 2inci derece yakına ait Arel Üniversitesi veya Arel Eğitim Kurumlarında kadrolu ve tam zamanlı çalışma belgesi.
• Arel Lisesi veya Arel Üniversitesi diploma belgesi.
d) ENGELLİ ÖĞRENCİ İNDİRİMİNDEN YARARLANMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİYOR?
İlgili Burs Maddesine Göre;
Üniversite’nin programlarına ilk kayıt yaptıran veya kayıt yenileyen öğrencilerin sunacakları engelli raporunda belirtilen engel oranına göre;
• Engel durumu %40 : %15
• Engel durumu %50 : %20
• Engel durumu %60 : %25
• Engel durumu %70 : %30
• Engel durumu %80 : %35
• Engel durumu %90 ve üzeri: %40 indirim verilir.
Bu burstan faydalanan öğrencinin engelli raporunun süreli olması durumunda, engelli rapor süresi bitiminde söz konusu raporunun yenilenmemesi halinde müteakip akademik yılda öğrencinin indirimi sonlandırılır.
Bu burstan yararlanmak için gerekli olan evraklar;
• Güncel ve geçerli engelli sağlık kurulu raporu
e) ULUSLARARASI BAKALORYA (INTERNATİONAL BACCALAUREATE-IB) BURSU VE FRANSIZ BAKALORYA BURSUNDAN YARARLANMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİYOR?
İlgili Burs Maddesine Göre;
Bu burs, Üniversiteye YKS yolu ile yerleşen veya YKS puanı ile bir başka yükseköğretim kurumundan yatay geçiş yapan ve Uluslararası Bakalorya veya Fransız Bakalorya diploma notu bulunanlardan aşağıda belirtilen puanı sağlayan öğrencilere verilir.
Uluslararası Bakalorya diploma notu 32-37 veya Fransız Bakalorya diploma notu 14-16 olan öğrencilerden ödemeleri gereken öğretim ücretinden %25’i alınmaz.
Uluslararası Bakalorya diploma notu 38 ve yukarı veya Fransız Bakalorya diploma notu 17 ve yukarı olan öğrencilerden öğrenim ücretinin %50’si alınmaz.
Uluslararası Bakalorya ve Fransız Bakalorya Bursu, İngilizce Hazırlık Sınıfında öğrenimine başlayan öğrenciler için azami 6 yıl, doğrudan birinci sınıfa başlayan öğrenciler için azami 5 yıldır.
Bursun devamı için akademik başarı koşulu aranmaz. Üniversite’nin ücretli veya kısmi burslu programlarına yerleştirilmiş öğrencilerden Uluslararası Bakalorya (IB) diploması bulunan ve toplam not ortalaması 32 veya üzerinde olan ücretli ve kısmi burslu öğrencilere, ödemeleri gereken öğretim ücretinden % 20 oranında indirim yapılır.
Bu burstan yararlanmak için gerekli olan evraklar;
• Uluslararası Bakalorya/Fransız Bakalorya Diploma Belgesi
f) ŞEHİT ÇOCUKLARI BURSUNDAN YARARLANMAK İÇİN NE YAPMAM GEREKİYOR?
İlgili Burs Maddesine Göre;
ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sınavına göre Şehit ve Gazi Yakını Bursu kontenjanında yerleşen öğrencilerin dışında şehit çocuğu olan öğrencilerden, İstanbul Arel Üniversitesinde öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilere verilen burstur.
Öğrencinin anne/babasının şehit olduğunu gösteren Türk Silahlı Kuvvetleri veya Emniyet Genel Müdürlüğünden alınan belgeyi ibraz etmesi şartıyla %100 oranında burs verilir.
Bu burs karşılıksız olup, öğrencinin kayıtlı olduğu lisans/önlisans programının normal öğrenim süresi boyunca uygulanır.
Bu burstan yararlanmak için gerekli olan evraklar;
• Öğrencinin anne/babasının şehit olduğunu gösteren Türk Silahlı Kuvvetleri veya Emniyet Genel Müdürlüğünden alınan belge
Burs başvuruları her yıl Eğitim Öğretim yılı başlangıcı itibariyle iki hafta içerisinde Öğrenci Dekanlığı’na yapılır. Öğrenci Dekanlığı şartlara haiz olan ve evrak eksiği olmayan öğrencilerin başvurularını 15 gün içerisinde Burs Komisyonuna iletir.
Burs Komisyonu her yıl 5-20 Mayıs tarihleri arasında toplanır, başvuruları 15 gün içerisinde değerlendirir ve Rektörlük onayına sunar
WhatsApp Sohbet