fbpx

FoodHack İstanbul 4. Etkinliği İstanbul Arel Üniversitesinde Gerçekleşti

FoodHack İstanbul 4. Etkinliği İstanbul Arel Üniversitesinde Gerçekleşti

13.04.2023

Dünyanın en büyük gıda teknolojisi topluluklarından olan FoodHack’in 4. İstanbul Etkinliği İstanbul Arel Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşti.

Cevizlibağ Sağlık Yerleşkesi Konferans Salonunda İstanbul Arel Üniversitesi ArtıArel Kuluçka ve Girişimcilik Merkezi desteği ile düzenlenen programa sektörden üretici, akademisyen, girişimci, yatırımcı ve sektör profesyonelleri katıldı.

Cevizlibağ Sağlık Yerleşkesi Konferans Salonunda İstanbul Arel Üniversitesi ArtıArel Kuluçka ve Girişimcilik Merkezi desteği ile düzenlenen programa sektörden üretici, akademisyen, girişimci, yatırımcı ve sektör profesyonelleri katıldı.

İstanbul Arel Üniversitesi Girişimcilik ve İş Geliştirme Uzmanı ve FoodHack İstanbul  Temsilcisi Elif Güngör Reis’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen etkinlikte ‘kriz anı ve kriz yönetimi teması’ işlendi. Soru cevap şeklinde gerçekleşen etkinlik sayesinde girişimciler yatırımcılar ile etkileşimde bulunma şansını elde etti.

“Krizleri Fırsata Çevirmek Şirketeniz İçin Çok Önemli”

Programa uzaktan bağlanan Pacha Kurucusu Dr. Öğr. Üyesi Aslı Zuluğ girişimcilik alanında kurduğu firmanın aşamalarından bahsederek yaşadığı kriz anlarını ve çözüm yollarını anlattı. Gıda endüstrisinde yaşanan sıkıntılara da değinen Dr. Öğr. Üyesi Aslı Zuluğ gıda sektörünün denetimlerden korkmaması gerektiğini vurgulayarak denetimler sayesinde hem gıda güvenliğinin sağlandığını hemde firmanın kendisini güncelmesinde etkili olduğunu ifade etti. Dr. Öğr. Üyesi Aslı Zuluğ konuşmasının son bölümünde girişimcilerin şirket kurmasının yanısıra krizlerin fırsata çevirmesi ve yatırımcılara verdiği sözü tutmaları gerektiğini ifade etti.

“Doğru Tarım ve Gıda Politikaları Lazım”

TÜKONFED Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Komite Başkanı-Gıda Denetim Uzmanı Nurten Sırma iklim değişikliği ve var olan açlık kriziyle ilgili bilgiler verdi. Sırma tüm dünyada gıda politikasının nasıl değişkenlik gösterdiğini, tüketicinin bundan nasıl etkilendiğini, tablonun görünmeyen verilerini dinleyiciler ile paylaştı.

Ülkemizdeki tarımsal üretimle ilgili de açıklamalarda bulunan Nurten Sırma; “Çiftçilerin yaş ortalaması çok yüksek.. Dolayısı ile biz hassas tarımı konuşuyoruz. Akıllı tarımı konuşuyoryuz. Gıda da teknolojinin kullanımını konuşuyoruz. Fakat yaş ortalaması yükseldikçe istisnalar illaki vardır. Bunları yapabilmek zorlaşıyor. Toprtaktan sonra ilk ve ara depolara giden lojistik tarafı var birde. Biz bir deprem yaşadık. O 11 il Türkiye’deki tarım üretiminin yüzde 13’ünü kapsıyor. Çiftilerin evleri yıkıldı. Çiftçiler öldü veya hayvanlar enkaz altında kaldı. Soğuk ürün depoları neredeyse tamamı yıkıldı. Ne yazik ki bölgeyi gezenler görenler biliyorlar. Lojistik anlamında zorluklar var. Türkiye’de 800 bin gıda

işletmesi var. Bunun 110 bini üretim yapıyor. Fakat üretim anlamında da bir ahlak çözülmesi var. Gıda da taklit ve sahtecilikle ilgili bir sürü haberler var. En büyük para birimimiz 200 lira. 200 liraya bir kilo peynir alamıyoruz. Gıda fiyatlarının yükselmesi bir risk mi evet risk. Tüketici içinde risk, üretici içinde risk. Toptancı içinde risk. Çünkü üretici ayakta kalabilmek için alternatif yollar arıyor. Doğru tarım ve gıda politikaları lazım.” ifadelerini kullandı.

Girişimcinin Yenilenebilir Olması Lazım”

Lima Ventures Partner&Scouting Yetkilisi Görkem Günel Argun ise, yatırımcıların yatırım süreçlerinde neleri dikkate aldığından bahsetti. Özellikle pandemi dönemi vb süreçlerde tüketici alışkanlıklarının değişkenliğini dikkate alarak yatırım yaptıkları sektörler konusunda dinleyicileri bilgilendirdi.

Girşimcilerin sahip olması gereken özelliklerden bahseden Argun; ‘Girişimci dediğimiz zaman, yılmaz olması lazım, yenilenebilir olması lazım, hızlı büyümesi lazım ve bunlarda aslında kriz kavramını çoklayan şeyler. Krizin içindeymiş gibi girişimci hareket ediyor. Sadece dış etkenlerden nasıl etkilendiği burada önemli. Çünkü büyük firmalar dış etkenlerden daha az etkilenirken, girişimciler ve orta ölçekli işletmeler daha çok etkileniyor. Esneyebilen sektörlere sahip yerlere yatırım yapması gerekiyor. Gıda ya da başka bir sektör olabilir teknolojiye odağına almasına önem verdik. Aynı zamanda sürdürülebilir olmasına önem verdik. Verimliliği hızlı artırabilmesine önem verdik.’ şeklinde konuştu.

“Kaynak Optimizasyonuna İhtiyaç Var”

 Kök Projekt Kurucusu Semi Hakim, gıda teknolojisi alanında veri oluşturarak yaptıkları inovatif çalışmalardan ve dünyadaki yeni trendlerden bahsetti. Kök Projekt’e ek olarak, Kurdukları Kök Ventures ile ekosistemde destek olmak istedikleri girişimci profilinden bahsetti. Gıda teknolojisi alanında faaliyet gösteren girişimcilerin detaylı çalışmalarını ve bu konudaki Pazar paylarını konuklar ile paylaştı.

Semi Hakim destek olunması gereken alanlarla ilgili; ‘Sıfırdan başlamaktan bahsedecek olursak birincisi paketli ürünleri desteklemek çok kolay aslında. Drone girişimini desteklemek zor. Tarımsal üretim yapmıyorsan. Kaynak optimizasyonunda ihtiyaç var. Kişisel tüketimde ihtiyaç var. Paketleme de daha sürüdülebilir metaryallerde, disipliner ekonomik disiplerin olan girişimcilerin desteklenmesine ihtiyaç var.’ ifadelerini kullandı.