06.08.2024
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın editörlüğünde hazırlanan “Dijital Pazarlama İletişimi: Trendler, Stratejiler ve Başarı Öyküleri” isimli bölüm yazarlı kitap Nobel Bilimsel Yayıncılık tarafından yayımlanarak raflarda yerini aldı.
Dijitalleşmeye bağlı olarak pazarlama iletişimine dair gelişmeleri aktaran kitap, İstanbul Arel Üniversitesi öğretim elemanları ve yüksek lisans öğrencileri tarafından yapılan çeşitli çalışmalarla kaleme alındı. Konusunda uzman diğer yazarların da yer aldığı “Dijital Pazarlama İletişimi: Trendler, Stratejiler ve Başarı Öyküleri” adındaki bölüm yazarlı kitap, Nobel Bilimsel Yayıncılık çatısı altında raflarda yerini aldı.
Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın şu ifadeleri kullandı; “Dijital dönüşüm, pazarlama ve iletişim dünyasında köklü değişiklikler yaratarak markaların hedef kitleleriyle etkileşim kurma biçimlerini yeniden tanımlamıştır. Geleneksel yöntemlerin yerini hızla dijital stratejiler alırken içerik pazarlaması, influencer’lar, sosyal medya platformları ve giyilebilir teknolojiler gibi araçlar, pazarlamanın dinamik ve çok yönlü doğasını ortaya koymaktadır. Bu çalışmada pazarlama iletişiminin dijitalleşmeye bağlı olarak değişimini araştırdık. Dijital Pazarlama İletişimi: Trendler, Stratejiler ve Başarı Öyküleri” başlıklı bu kitapla dijital pazarlama iletişiminin çeşitli boyutlarını ve en güncel uygulamalarını detaylı bir şekilde ele alarak okuyuculara kapsamlı bir rehber sunmayı amaçladık.”
Dokuz bölümden oluşan kitapta yazarlar, pazarlama iletişiminin çeşitli unsurlarını dijitalleşme odaklı değişimlerini incelediler.
İlk bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Aslı Burcu Toku, dijital içerik pazarlamasının gücünü “Göz Açıp Kapayıncaya Kadar” bir kahve belgeseli örneği üzerinden inceledi. Bu bölümde, etkileyici hikâye anlatımının ve görsel içeriklerin markalar için nasıl bir değer yarattığını ve başarılı içerik pazarlaması stratejilerinin nasıl oluşturulduğu anlatıldı.
İkinci bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın, TikTok’un dijital pazarlama iletişiminde nasıl etkin bir mecra hâline geldiğini araştırdı. TikTok’un oluşan olumsuz algılara karşı reklam sektöründen destek alarak hedef kitlesine kendisini yeniden nasıl anlattığına bakıp imajının hedef kitle gözünde daha olumlu hâle gelmesi için ne tip çalışmalar yaptığına odaklandı.
Üçüncü bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık yüksek lisans programı öğrencisi Seda Kalkan Yılmaz, influencer pazarlamanın markalar için sunduğu fırsatları ve bu stratejinin nasıl başarılı bir şekilde uygulanabileceğini gerçek örnekler üzerinden ele aldı. Influencer’ların marka bilinirliği ve tüketici güveni üzerindeki etkilerini detaylandırdı.
Dördüncü bölümde İzmir Kavram Meslek Yüksekokulundan Öğr. Gör. Dr. Oya Altar, dijitalleşen halkla ilişkiler ve sanal influencer’larla diyalogsal iletişim ve etkileşim stratejilerini inceledi. Sanal influencer’ların markalar için nasıl güçlü bir iletişim aracı hâline geldiğini ve bu yeni nesil iletişimcilerle başarılı kampanyaların nasıl yürütüldüğünü anlattı.
Beşinci bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık yüksek lisans programı öğrencisi Buse Punar, gerçek zamanlı reklamcılığın dijital pazarlama dünyasında nasıl hızlı ve etkili bir iletişim aracı olarak öne çıktığını araştırdı. Gerçek zamanlı verilerin kullanımı ve hedef kitleye anında ulaşmanın avantajlarını değerlendirerek bu stratejinin markalar için nasıl bir rekabet avantajı sağladığına odaklandı.
Altıncı bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden Arş. Gör. Esra Çınar ve Esenyurt Üniversitesinden Öğr. Gör. Merve Emecen, dijital pazarlama iletişimi ve popüler kültürün nasıl iç içe geçtiğini Louis Vuitton örneği üzerinden ele aldı. Bu bölümde, popüler kültür unsurlarının marka stratejilerinde nasıl kullanıldığını ve bu yaklaşımın marka değerine katkılarını araştırdı.
Yedinci bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık yüksek lisans programı öğrencisi Dilek Büyükcengiz dijital çağda kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projelerinin dijital pazarlama iletişimindeki rolünü ve önemini inceledi. Markaların sosyal ve çevresel sorumluluklarını yerine getirirken dijital platformları nasıl etkili bir şekilde kullandığını ve bu projelerin tüketiciler üzerindeki etkilerini araştırdı.
Sekizinci bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden Arş. Gör. Dr. Sevda Orha Hazar, Puma’nın Atakaş Hatayspor sponsorluğu örneği üzerinden dijital pazarlama iletişiminde sponsorluğun önemini ve etkinliğini inceledi. Sponsorluk anlaşmalarının marka bilinirliği ve sadakati üzerindeki etkilerini araştırdı.
Son bölümde Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Ufuk Törün dijital pazarlamada giyilebilir teknoloji ürünlerinin kullanıcı deneyimi fonksiyonunu detaylandırdı. Dokuzuncu bölümde, giyilebilir teknolojilerin pazarlama iletişiminde nasıl kullanıldığını ve bu yenilikçi ürünlerin kullanıcı deneyimini nasıl geliştirdiğini araştırdı.
Editörlüğünü Doç. Dr. Mehmet Yakın’ın üstlendiği, bu yıl 40.yılını kutlayan Nobel Bilimsel Yayınlarının deneyimli ekibiyle sürece destek verdiği, profesyoneller için bir başvuru kitabı, akademisyenler için ise araştırmalarında kaynak niteliği taşıyan 216 sayfalık bu titiz çalışmaya kitabevlerinden ve online kitapçılardan ulaşabilirsiniz. Bu kitap, dijital pazarlama iletişiminin çeşitli boyutlarını ve uygulama alanlarını derinlemesine inceleyerek okuyuculara bu dinamik ve hızla gelişen alanda yol gösterici olmayı hedefliyor. Dijital pazarlamanın gerektirdiği yenilikçi stratejileri öğrenmek ve bu stratejileri başarıyla uygulamak isteyen herkes için bir kaynak özelliği taşıyor.
Kitapla ilgili detaylı bilgi almak için;