03.03.2023
İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
DEPREMZEDE BURS DESTEĞİ
1- Türkiye’yi derinden etkileyen 6 Şubat 2023 tarihinde yaşanan deprem sonucunda üniversitemiz olarak öğrencilerimize destek vermek adına çalışmalara ivedilikle başlanmıştır. Bu çerçevede depremde zarar gören illerden Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa’dan gelen, 2022-2023 akademik yılı güz dönemi itibarıyla kaydını yenilemiş/yapmış önlisans ve lisans program/ bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerimize yönelik verilecek destekler ve koşulları aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
a) Öğrencilerin 2022/2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi kayıt yenileme ve ders seçimlerini gerçekleştirebilmelerini kolaylaştırmak üzere Şubat 2023 itibariyle olan taksitleri mevcut taksitlerini Ağustos 2023 tarihine kadar ertelenmesine,
b) Burs komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonucunda öğrencinin maddi güçlüğe düştüğüne karar vermesi halinde 2022/2023 Akademik Yılı eğitim ücretlerinin Şubat 2023 ayı ve sonraki aylara ait taksitlerinin ihtiyaç bursu olarak verilmesine,
c) Öğrencilerin, 2022/2023 Akademik Yılına ilişkin yaz okulundan ücretsiz yararlandırılmalarına,
d) Öğrencinin tam burslu olması ve öğrencinin ihtiyacına ilişkin Burs komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonucuna göre iki akademik yıl süresi ile sınırlı olarak aylık nakdi destek verilmesine,
e) Öğrencilerin, üniversitenin yemek hizmetleri verdiği dönem süresince ücretsiz yararlandırılmasına,
f) Deprem bölgesinde evi yıkılmış/ ağır hasar almış ve/veya 1. dereceden aile üyelerini kaybetmiş öğrencilerimize müsaitlik durumuna göre üniversite yurdun dan ve üniversitenin yemek hizmetlerinden hizmet verdiği dönem süresince ücretsiz yararlandırılmasına,
2- Yukarıda sıralanan desteklerden yararlanmak isteyen ve belirlenen koşulları taşıyan depremden kendisi ve/veya 1.derecede yakınları zarar gören öğrencilerimizin durumlarını özetleyen ve taleplerini içeren bir üst dilekçe ile aşağıda yer alan belgeler ile birlikte 24 Mart 2023 Cuma mesai sonuna kadar Burs komisyonuna başvurmaları gerekmektedir.
Gerekli Belgeler;
1) Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği: Tüm aile bireylerini göstermesi gerekmektedir. (Tüm kardeşlerin gözükeceği şekilde, sadece anne veya babanın e-Devlet sayfasından alınmalıdır.)
2) Hasar Tespit Sorgulama (e-Devlet’ten alınabilir.)
3) Yerleşim Yeri (İkametgâh) belgesi (e-Devlet’ten alınabilir.)
4) Tapu Kayıt Belgesi: Öğrencinin kendisi, annesi ve babası adına ayrı ayrı eDevlet’ten “Tapu Bilgileri Sorgulama” sonuç ekranının çıktısı, tüm gayrimenkullerin listesi, türü ve kişi isim ve soyadı gözükecek şekilde alınmalıdır. Tapuda kayıtlı herhangi bir malın olmaması durumunda, olmadığını gösteren sayfanın çıktısı kişi isim ve soyadı gözükecek şekilde alınmalıdır. Birden fazla kişi üzerine kayıtlı gayrimenkullerin hisse bilgileri ekranı da ayrıca yüklenebilir.
5) Gelir Beyanı ile ilgili olarak;
• Çalışan anne, babanın, işyerinden onaylı maaş belgesi.
• Anne, baba emekli ise, e-Devlet’ten bağlı olduğu sosyal güvenlik kurumuna ait (4A veya 4B veya 4C) “Emekli Aylık Bilgisi” sonuç ekranının barkodlu çıktısı.
• Çalışmayan anne, baba için, e-Devlet’ten “SPAS Müstehaklık Sorgulama” sonuç ekranının çıktısı.
İletişim: Öğrenci Dekanlığı – Rasim Balcı: rasimbalci@arel.edu.tr