Elektronik Belge Yönetim Sistem(EBYS) Fiziksel ortamda mevcut olan belgelerin,(form,dilekçe harici evrak tanımları…vb.)Elektronik ortama geçirilmesi ya da elektronik ortamda belgelerin üretilmesi ve bu belgelerin kontrol edilmesi,düzenlenmesi,kullanılması ve arşivlenmesi için yapılan programlar ve uygulamalardır.Yazışmalarla ilgili bütün süreçlerin bilgisayar ortamında yapılmasına olanak sağlar.
Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü EBYS ile ilgili tüm soru ve sorunlarla ilgilenmektedir.
İletişim: Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü
https://arelebys.arel.edu.tr adresinden giriş yapabilirsiniz.
EBYS Kullanıcı Adınız: adsoyad
EBYS Şifreniz : Kurum bilgisayar ve mail şifrelerinizle aynıdır.
Bilgi güvenliği gereği 6 ayda bir bilgisayar şifrenizin süresi dolmaktadır.Şifrenizin süresi bitmiş olabilir.Bilgisayarınızdan parola değişikliği alanından şifrenizi yenilediğinizde EBYS şifrenizde otomatik olarak yenilenecektir.
Sorununuzun devam etmesi halinde Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.
EBYS tüm tarayıcılarla uyumludur.
Tüm dış internet ağlarından sisteme giriş yapılabilir. Erişim kısıtlaması bulunmamaktadır.
Evrak Arama>> Detaylı Evrak Arama alanından takip edebilirsiniz.” Kimin Üzerinde” kolonu sizlere evrakınızın hangi kullanıcıda olduğunu göstermektedir.
Dosya Planı evrakın içeriğine göre değişkenlik göstermektedir. Evrakınızın konusu kapsamında seçim yapmanız gereklidir.
Resmi Yazışmalarda uygulanacak usul ve esaslar hakkında yönetmeliğe buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/21.5.2646.pdf)
5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu’na göre güvenli elektronik imza ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir.
Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ve Bilgi İşlem Ofisi üzerinden e-imzalarınızın kurumları desteklenmektedir.
Kişisel bilgisayarlarınızda kurulum Kamu Sertifikasyon Merkezinden sürücüler indirilerek bilgisayarınızda kurulumu gerçekleştirebilirsiniz.
Kamu Sertifikasyon Merkezi Online İşlemler alanından şifre değişikliğinizi gerçekleştirebilirsiniz.Kilit Çözme İşlemleri; (https://mm.kamusm.gov.tr/)
Eğer elektronik imzanızı kurumumuzdan aldıysanız; sürenizin bitimine en erken 2 ay kala,yenileme işlemi için başvurunuz otomatik olarak yapılacaktır ve sonrasında “arel” uzantılı mailinize “Kamu SM Yenileme Başvuru Parolası” konulu bir mail gelecektir.(Konuyla ilgili olarak EBYS üzerinde duyurular yapılacaktır.Duyuruları ve maillerinizi mutlaka takip ediniz).
İlgili maili aldıktan sonra Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ile iletişime geçiniz.
E-imza alınma durumunuzun kontrol edilebilmesi ve alım sürecinizin başlatılabilmesi için Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
WhatsApp Sohbet