fbpx

Sık Sorulan Sorular

ÜNİVERSİTE

İDARİ BİRİMLER

Yönetim Bilişim Sistemleri Geliştirme Müdürlüğü

AREL'im sistemine giriş yapamıyorum, ne yapmalıyım?

Personelimiz için İnsan Kaynakları Ofisi tarafından işe giriş işlemlerinin, Öğrencilerimiz için kayıt işlemlerinin tamamlanmasından sonra kurumsal mail adreslerinin tanımlanmış ve verilmiş olması gereklidir. Bu işlemin tamam olduğunu düşünüyorsanız; yardım alabilmek için yazilim@arel.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.

AREL'im sistemine hangi kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapacağımı bilmiyorum, ne yapmalıyım?

Size verilen kurumsal mail adresinizin ( @arel.edu.tr, @arel.edu.tr ) ön kısmını oluşturan kullanıcı adı kısmı ve size iletilen kullanıcı şifresi ile giriş yapabilirsiniz. Kullanıcı adınızı ve şifreniz size iletilmemiş veya unutulmuş ise ARELim uygulamasının giriş ekranından (Log-in) “Kullanıcı Bilgilerim Nedir? (What is my User Information?)” butonuna basarak gerekli bilgileri giriş yaptıktan sonra kullanıcı bilgilerinize ulaşabilir ve aynı zamanda şifre sıfırlama işlemi yapabilirsiniz.

ARELim’den yoklama alacağım ama QR kod okutamıyorum, ne yapmalıyım?

Kullandığınız mobil cihazınıza ARELim uygulamasını kurduktan sonra kamera kullanımı izni vermemiş olabilirsiniz. Cihaz ayarlarınızı kontrol ediniz, probleminiz devam ediyorsa yazilim@arel.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.

Turnikelerden geçişte problem yaşıyorum, ne yapmalıyım?

Kartınızı okuttuğunuzda turnikeler hata veriyorsa kart tanımlamanız yapılmamış veya kartınız arızalanmış olabilir. Bu durumda probleminizin çözümü için güvenlik birimi-görevlisi yardımlarıyla yerleşkelerimizde bulunan ARELid Kart ofislerinden destek alabilirsiniz.

Teknolojik Destek Müdürlüğü

İnternete bağlanamıyorum, ne yapmalıyım?

Cihazınızda Wi-fi ‘nin açık ve bağlı olup olmadığını kontrol ettikten sonra sorun devam ediyorsa yerleşkelerimizde bulunan Teknik Destek birimlerinden yardım talep edebilirsiniz.

Yazıcıdan çıktı alamıyorum, ne yapmalıyım?

Bilgisayarınızın internet bağlantısını kontrol ettikten sonra sorun devam ediyorsa Teknik Destek biriminden veya ARELim üzerinden talep açarak yardım alabilirsiniz.

Personelim, e-imza kurulumunu nasıl yapacağım?

Teknik Destek birimine ARELim üzerinden talep açarak e-imza ayarlarınızın yapılması için yardım alabilirsiniz.

Personelim, kurumdan nasıl bilgisayarımı alabilirim veya değiştirebilirim?

Yeni bir bilgisayar veya mevcut bilgisayarın değiştirilmesi taleplerinizi Varlık Yönetimi Müdürlüğüne yapabilirsiniz. Bilgisayarınızı teslim aldıktan sonra gerekli tüm ihtiyaçlarınız Teknik Destek birimi tarafından karşılanacaktır.

Bilgisayarım açılmıyor ne yapmalıyım?

Bilgisayarınızın elektrik fişinin prize takılı ve tüm donanımlarının bilgisayarınıza bağlantılı olduğunu kontrol ediniz. Sorun devam ediyorsa Teknik Destek birimine ARELim üzerinden talep açarak yardım alabilirsiniz.

Bilgisayarıma ihtiyacım olan programları nasıl yükleyebilirim?

ARELim üzerinden yazılım yükleme talebi yaptığınızda Teknik Destek Birimi en kısa sürede yardımcı olacaktır.

Bilgisayar şifre mi nasıl değiştirebilirim?

ctrl+alt+del tuşlarına eş zamanlı bastığınızda orta kısımda çıkan menüden parola değiştir sekmesine tıklayarak değiştirebilirsiniz.

ARELim şifresi ile tüm sistemlere bağlanabilirmiyim?

Hayır, ARELim, Mail, Ebys, Wifi İnternet bağlantısı ve kullandığınız bilgisayarın parolası  tek şifredir. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile Uzaktan Eğitim (UZEM) şifreleri ilgili birimler tarafından verilecektir.

Altyapı İşletimi ve Yönetimi Müdürlüğü

Kurum tarafından tanımlanan mail adresim nedir?

Genel olarak mail adresi personel için adsoyad@arel.edu.tr  ve öğrenci için adsoyadyıl@arel.edu.tr olarak tanımlanmaktadır. Fakat, çift isim, çift soyadı veya uzun isim durumunda değişiklik gösterebilmektedir.

Kullanıcı adımı veya şifremi bilmiyorum veya unuttum ne yapmalıyım?

Mail adresinizin “@” işaretinden önceki kısmı kullanıcı adınızı oluşturur. Ayrıca, Arelim portala giriş yaparken “Bilgilerimi unuttum / I forgot my information” bağlantısını kullanarak kullanıcı adınızı öğrenebilir ve aynı zamanda şifre değişikliğinizi de yapabilirsiniz.

İnternete nasıl bağlanabilirim ve kullanabilirim?

Personelimiz yerleşkelerimizde mobil cihaz ve kurum bilgisayarından Wi-Fi ağları arasından “STAFF” seçeneğini seçerek kullanıcı adı ve şifresini yazarak (aynı zamanda, kurum e-mail kullanıcı adı ve şifresi) 7/24 internet kullanımını gerçekleştirebilir. Öğrencimiz iseniz mobil cihazınız veya bilgisayarınızdan Wİ-Fİ ağları arasından “ARELWİFİ” veya “Eduroam” seçeneklerinden herhangi birini seçerek mail adresini ve şifresini yazarak 7/24 internet kullanımını gerçekleştirebilir.

Eduroam platformuna nasıl girebilirim?

eduroam.arel.edu.tr adresinden kurum bilgisayarınızı açtığınız kullanıcı adı ve şifresini yazarak (aynı zamanda kurum mail kullanıcı adı ve şifresi) giriş yapabilirsiniz. Detaylı bilgi eduroam.arel.edu.tr adresinde yer almaktadır.

Üniversite internetinden bazı sitelere erişemiyorum, ne yapmalıyım?

Erişmek istediğiniz site BTK tarafından engelli ya da tehlikeli kategorisinde yer alıyor olabilir. Hata ekran görüntüsünü ve erişmeye çalıştığınız sitenin adresi ile ARELim üzerinden yardım talep ederek daha detaylı yardım alabilirsiniz.

Personel olarak üniversitede kullandığım bazı dosya ve uygulamalara dışarıdan ulaşamıyorum. Ne yapmalıyım?

Kullandığınız bilgisayara VPN uygulaması kurulması gerekiyor. Sorunun çözümü için yerleşkelerimizde bulunan Teknik Destek birimine başvurabilirsiniz.